[ Deutsch nach unten scrollen ]

One of the Seven Natural Wonders of the world, Victoria Falls, sits on the border of Zambia and Zimbabwe.

Yes, I was there! And I didn’t just go for a walk to see these wonders. Did you know that she has an exciting place? A pool!

They call this „The Devil’s Pool“. The most dangerous pool in the world!

The Devil’s Pool is a small area of natural stone, behind it is nothing but a chasm. The bathing is possible here, as a rock wall rises at the pool, so that the water falls from its edge 110 meters into the depths.

As you already know, I am an adventurous person. Of course I’ve just to experience that! It has always been my wish.. One day – I’m finally here!

Pure adrenaline! And I feel like I’m about to make a deal for my life…

An unforgettable experience!

——

Eines der sieben Naturwunder der Welt, die Victoria Falls, liegt an der Grenze zwischen Sambia und Simbabwe.

Ja, ich war dort! Und ich bin nicht nur spazieren gegangen, um diese Wunder zu sehen. Wusstest du, dass sie einen aufregenden Ort hat? Ein Pool!

Sie heißt das „The Devil’s Pool“. Der gefährlichste Pool der Welt! Das Teufelsbecken handelt es sich um einen kleinen Bereich aus Naturstein, dahinter ist nichts als Abgrund. Möglich wird das Baden hier, da eine Felswand am Pool aufsteigt, sodass das Wasser ab dessen Kante 110 Meter in die Tiefe stürzt.

Wie du bereits weißt, dass ich eine abenteuerlustige Person bin. Natürlich muss ich das unbedingt erleben! Es war immer mein Wunsch.. An diesem Tag ist es endlich soweit!

Adrenalin pur! Und ich fühlte mich, als ob ich einen Deal für mein Leben machen würde…

Ein unvergessliches Erlebnis!